OS OOOOO

Det är fullständigt obegripligt att jag - Anna Maria Söderberg- är så intresserad av idrott som jag är varje gång det är OS. Jag blir näst instill fanatisk, jag ser typ allt och har Tv:n på hela natten för att inte missa något!! Jag är ju inte idrottsintresserad men då det är OS eller VM så måste jag vara med hela tiden:) Mycket märkligt men det är så spännande och jag vill absolut inte missa något så jag är PÅ hela tiden:) Höjdpunkter är ju givetvis när vi får en medalj - det är ju det som räknas - och nu har vi hittills följande;

1. GULD - Charlotte Kalla

Bilden vill inte laddas upp men ingen kan ju gå oberörd förbi över denna sprudlande naturliga norrbottenstjej från Tärendö som går ut och knäcker eliten och tar vårt första OS-Guld. Jag blev så glad och imponerad!!! Gu´se stolt ja va´men så hinner man knappt smälta att Charlotte gjorde en underbar prestation så kommer nästa dag ......

 

2. GULD- Björn Ferry


Storumansexpressen, citatmaskinen m.m. - och jag satt och var lite lätt sur över att de manliga skidåkarna inte lyckades och ja, ja vi får väl se på Ferry med skidskyttet men det kom väl att gå åt helvete!!! Ingen trodde egentligen på Ferry - han som snackar så jädrans mycke:) Jag trodde inte heller på vår Västerbottenspojke men satan då han satte första och andra liggande skjutningen då höll mitt hjärta på att hoppar ur bröstet och då han sköt fullt på tredje skjutningen så slog jag till älskade Leo och flög upp ur soffan!!! När man så fattade att han vann Guld så var ju lyckan total! Så märkligt att hans prestation kan beröra mig så starkt!!!

3. OS-BRONS ANJA PÄRSON

Vad ska man säga om Anja- vår fantastiska västerbottenstjej`??? Hon ger sig aldrig och som säsongen varit så tänkte jag min "pessimist" att: he gå int............men tro på tusan så lyckas vinnarskallen Anja att sno åt sig en bronsmedalj trots det fruktansvärt hemska fall som hon upplevde ...........Go Anja!!!

 



4. OS-SILVER Anna Haag

Idag var det egentligen inte så mycket som lockade på TV och OS för det kändes som att Kalla inte skulle orka med en till medalj och vem hade trott på Anna Haag så jag satt och slötittade med ett glas vin, farmville och Lets Dance men så helt plötsligt så hettar det till på TV:n och Anna har chans på medalj ............och under sista nerförsbacken och under spurten så går glada Anna upp till andra plats !!!! Jag blev lite tokig igen och tårarna kom i mina ögon över denna fantastiska prestation - hon får silver så nu är vi uppe i 4 medaljer!!!

JAG ÄR SÅ GLAD ATT JAG KAN GLÄDJAS ÅT IDROTT- om det så är på TV men det är väl iof en början:))))

HEJA SVERIGE och grattis till Norge// Godnatt och nya tag i morgon

OS-Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0