Då är vi igång på riktigt!

Igår åt vi ju sallad som en liten trevlig nedtrappning inför fastan:) Det var jättegott och brödet var helt underbart men inte blir man riktigt mätt på sallad....nä jag vill att maten skall vara varm! Bara tanken på att jag skulle sluta röka och börja fasta gjorde att jag blev rastlös igår så jag satte igång och städade! Jag förstår nu att det här kommer att bli helt perfekt timing eftersom vi ska flytta. Jag kommer att ha hunnit gå igenom alla garderober och skåp för att inte bli tokig!!!! En manisk städtant finns uppenbarligen under mitt skinn:))

Stämmer på pricken !!!

 

Sov underbart i natt och när jag vaknade i morse så kände jag en entusiasm för att inte röka och börja med fastan. Gjorde iordning örtte direkt (inte så dåligt som jag trodde) och innan vi åkte till jobbet så tog vi plommondryck (inte så god men helt ok). Jag packade ihop det vi behövde för att klara dagen på jobbet och så for vi....till jobbet, fick trevligt besök av Olof som vi bjöd på kaffe men så satte vi igång och jobbade undan med pauser för nya koppar med örtte. Så var det lunch och dags för grönsaksdryck (den var vedervärdig) men till efterrätt så var det fruktdryck som var god och så en kopp te:)

Jag hade anmält mig till en extra ridlektion idag så jag hastade iväg till SURF, fick rida Wendy, och hade en mycket trevlig timme där. Konstigt var det att jag var jättehungrig när jag åkte dit och röksugen men så efter lektionen kändes allt toppen. Nu är jag hemma och har kokat grönsaksbuljong som faktiskt är underbart god:)) Väntar på att maken ska komma hem och Julia som ska få blodpudding idag ! Första dagen har gått helt otroligt bra så jag känner mig mycket nöjd!!

 

 Kram till alla små björnar ute i skogen från Trollmor:)


Kommentarer
Postat av: skogsmulle

Härligt Maria:)

2010-08-27 @ 13:41:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0