Synpunkter........

Jag har ju vikt min blogg till att skriva positiva saker och om kärlek men jag måste bara få avreagera mig om några saker:

1. Hundbajs. Jag är hundägare och har varit det i nästan hela mitt liv. Just nu har jag även två hundar då jag är hundvakt och nu tinar snön bort och vad ligger kvar - jo hundbajs överallt!!! Det är omöjligt för t.o.m. zigge att undvika att kliva i det och hur kul är det när man kommer in!!! Jag har duschat honom två gånger idag och även tagit upp annan gammal hundskit för att slippa det runt min runda. Det värsta av allt är att det är vi ALLA hundägare som kommer att få ta skit i media för att det ligger skit överallt - jag vill höja min röst för att man inte ska dra alla hundägare över en kam............(ok. Maken är värdelös men han får stå för det själv)..........jag tar ALLTID upp och tycker att det är en självklarhet!!!!



2. Städning: Detta återkommande tråkiga tema. Jag får hänvisa till ovanstående punkt - när man har två hundar i vårväder så är det inte lätt att hålla det snyggt hemma:( jag har nog egentligen 3 hundar hemma (zigge, mio och dammsugaren) som hela tiden måste rastas:) och maken är helt frågande till denna syssla - han fällde t.o.m kommentaren idag; - jag tror att du tycker att det är roligt att städa !!! Jag har hört detta förut av män men jag har aldrig hört en enda kvinna som tyckt att det är roligt att städa.........men det är trevligt att ha det fint runt om sig♥

3. Facebook: Jag är verkligen "fast" i facebook, tycker att det är ett underbart sätt att få information om vad ens vänner håller på med och få uppdatera sig själv i sin omgivning utan att behöva ringa men vad faaaaaaaaaaaaan är all den jäkla skit som spris via presenter m.m. som gör att man får virus m.m. om man får en present från en vän så vill man ju gärna skicka en tillbaka och så visar det sig att det är Virus..........jag blir tokig:)))

SLUT PÅ NEGATIVITET!!!

Vi vill bara ut till stugan varje dag för att fixa - idag var vi på Media Markt och köpte ny tv, kaffebryggare och råsaftspress - allt i rostfritt/svart, det måste ju matcha nu:) Det är så overkligt fint där ute så man vet inte riktigt vart man skall börja men det känns helt fantastiskt, längtar till helgen så att vi kan fara ut och städa, bädda, diska m.m. för att få iordning allt.

Maken och jag är ensam och det har varit en underbar lördag (förutom städningen) och vi var så lata att vi köpte en pizza och åt den i soffan framför tv:n och tur som en tok har jag för maken gillar faktiskt Körslaget - det är ett glädjeberikande program och gospel är underbart!!!



Nu sitter vi lugnt och myser i soffan - Djävulen bär prada är på men jag väntar på att se reprisen på Skavlan som tydligen var superbra igår!

Sov gott käraste vänner - imorgon kl 13.05 kommer Brita och Mats från USA och vi är på plats på Alvik med deras ögonsten Mio :) KRAMIZAR

Kommentarer
Postat av: skogsmulle

Nr 1: Äckligt. Nr 2: Min man städar. Nr 3: Har inte facebook. Gospel är förlösande musik. Ert kök fantastiskt i ert kära Norrmjöle. Klart slut o kramis

2010-04-11 @ 14:51:10
Postat av: Karin

Jag är oxå så oerhört irriterad över all hundskit som töat fram. Hur kan man som hundägare bara låtsas som inget hänt? Fy på Per! Känner även med dej när det gäller städning. Dammsuga och torka golv stup i ett är, inget roligt nöje. Jag har inte någon man numera, men däremot en son som uttrycker sej på ett liknande sätt som din man. Fy på dom! I övrigt verkar ditt leva leka och det gläder mej Nu ska jag ut o rasta och försöka blunda för lortarna och njuta av kvällssolen =) Å tack för presenten...

2010-04-11 @ 18:50:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0