Långfredag

Nu har vi då långfredagen framför oss och nu då man äntligen är ledig så vaknar både jag och maken kl 07.00 och Mio vill gå ut - så på med kläderna och ut med hundarna, usch vilket trist väder! Vad ska man hitta på idag då? Hur trist det än kan låta så tror jag att jag skall städa litegrann - om man har tur så kanske man kan locka maken och dottern att hjälpa till lite!!!


Till lunch så planerar vi att ta oss en liten laxmacka samt sill och potatis - det kan bli en trevlig belöning för att man är en duktig påskstäderska:)

Annars har vi inget på agendan idag och det känns skönt. Maken berättade just att han som barn på långfredagen inte fick göra någonting (hans pappa är ju präst!) - då skulle man vara alldeles lugn och stilla. Jag kommer också ihåg att långfredagen var en mycket tråkig dag då ingenting hände! Nu får man se till att det händer lite roliga saker idag så att vi piggar upp den här dagen:)

Ha en lång-rolig-fredag// KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0