1 April och Skärtorsdag

Nu har man blivit tillräckligt gammal för att glömma bort att det är 1 april och att det skall skämtas:) Jag brukar faktiskt försöka att köra lite aprilskämt men iår har det helt fallit bort. Så när jag väl kom på jobbet och skulle läsa tidningen så gick jag på aprilskämtet i VK - "han som hade fått fyra barn nu efter en svensexa för nio månader sedan" :))))) Jag läste och var helt förvånad - gick till Kalle för att berätta om detta otroliga fenomen och medans Kalle läser tidningen så upptäcker jag att barnen har samma tröja och då går det upp ett ljus för mig!!!!

Mina bästa aprilskämt som jag kommer ihåg kommer här:

NR 1 (utan diskussion): För ca 25 år sedan var käraste syster Stina i New Orleans USA och hon ringde hem till oss i Sävar och skulle förmedla den stora nyheten - att hon skulle gifta sig!!!! Jag och mamma var helt ifrån oss och fattade absolut ingenting och så började hon tokskratta och ropade april, april - vi var så lurade att det fanns inte:)

NR 2: Jag vet inte hur gammal Emily var men hon var inte så gammal då hon hittade på det luriga att tejpa alla knivar plus osthyvlar och tro att vi var förvånade när vi skulle använda dessa verktyg - Bra gjort av den luriga lillla jäntan:)

NR 3: Förra året var jag i Thailand och vaknade mitt inatten av att Emily hade skickat ett sms där jag bara hann läsa början som löd typ; Mamma jag tror att jag är med barn och vet inte vad jag skall göra - jag kastade mig på telefonen och ringde henne för att lugna henne att det här löser vi på bästa sätt men hon skrattade bara och sa att jag skulle ha läst hela sms:et för längst ned stod det att det var ett aprilskämt:)

Det finns nog massor av fler skämt som jag har gått på men det var dessa som jag kom på just för stunden!

Jag har inte hunnit blogga nu på några dagar för det har varit mycket och så även idag men det blev en mycket lyckad dag som jag ägnat till stor del att vara med Emily och även mormor:) Vi har tvättat, städat, handlat, lagat mat, spelat spel och pratat om aprilskämt, påsken m.m. och nu sitter jag äntligen ned och tar det lite lugnt med lilla Leo som vill ha min uppmärksamhet:)

Vi är hundvakt åt Mio då Mats och Brita åkt till USA och det går bra men han är lite speciell den lilla hunden!!

  GLAD PÅSK :) Påskkärringen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0