Syskonkärlek

Nu är vi mitt i Svininfluensa-vaccinations-hysterin - vem skall få först och när, var, hur!!! Julia är i riskgrupp 1 eftersom hon har astma så det var planerat att hon skulle gå till hälsocentralen den 3 november på öppen mottagning - jag såg fram emot en situation som liknar mellandagsrean men vad göra? I vart fall så ringer Julia idag från skolan och är jätteglad för storasyster Emily har ringt och berättat att de har vaccin över så hon kan få komma och få en vaccinationsspruta! Duktiga Bussiga Isak tog sprutan och det gick bra men jag var så glad över att Emily direkt tänkte på att Julia behöver den och tog ett eget initiativ och ringde sin lillasyster. Såna saker värmer mitt stora modershjärta...........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0