Love Actually

Jag har alltid haft mycket positiv enerig inom mig och mycket kärlek att ge till andra men jag kanske har varit dålig på att ge kärlek till mig själv vilket jag absolut inte är ensam om - det är lättare att ge än att ta emot och definitivt inte att bejaka någon form av egenkärlek, det ligger ju absolut inte i norrlänningars natur (huvva se hemskt.......) men vi blir ju klokare med åren och inser att det skadar inte att älska sig själv (bara lite iaf) och då finns fantastiska möjligheter i livet:  Älska din nästa såsom Dig själv", "Störst av allt är kärleken" m.m. och det är gamla gamla talesätt från Bibeln men fortfarande så lägger vi så mycket energi på att hata och irritera oss på alla möjliga saker, människor, religioner, kön m.m. och det känns som ett otroligt slöseri. Kärlek finns varje dag i olika skepnader och det gäller för oss att ta tillvara på allt. Vi har varje dag ett val att göra; Kärlek eller inte.........

På Malta finns en fantastisk "grej" (fan - jag kommer inte på något annat ord just nu) som var mitt i centrum och jag vill delge Er alla detta och hoppas att Kärlek kan bli i centrum för oss alla så ofta som vi kan:)))  "Love Actually" är faktiskt en av mina bästa filmer - kanske inte så otippat///

I morgon skall vi älska och vara glada - OK alla tänker ju inte likadant så visst de får vi ju vara irriterad på för de fattar ju inte grejen än!!!!!! Kärleksfulla drömmar från Maria Lejonhjärta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0