Kärlekens boning....

Det är fantastisk roligt att åka bort eller att bli bortbjuden men "Borta bra men hemma bäst". Jag trivs verkligen hemma där jag har mina kära runt om mig, mina älskade prylar och mina underbara djur. Jag har inte alltid varit hemmakär utan jag har flytt ut till livet för att söka lycka men med åren får man visdom och hittar lugnet inom sig och det känns så klokt och moget! Dessutom är ju inte livet grönare på andra sidan.....Var allt lite trött i morse och dessutom skulle jag på jobbet tidigt men skam den som ger sig. Jag jobbade på, tog en promad till Kina och hämtade bilen. Eftersom Julia behövde en ny mascara (livsviktigt i dessa gymnasietider) och jag skulle handla så åkte jag på Strömpilen. Jag älskar faktiskt att shoppa och gå i affärer men idag var jag lite trött så jag var inte så inspirerad men jag stegade i vart fall in på Hemtex och där hittade jag de mest underbara gardiner - inspirationen infann sig så det blev gardiner, ny gardinstång, blommor, nya ljus m.m. Så nu är den lyckliga shoppingmamman hemma och stökar på i hemmet som en riktig husfru - ikväll ska det bli så fint här hemma att jag skall bara njuta framför tv:n till Desperate Housewifes i muminmammans fina hem:)) Muminpappan ska få njuta när han slitit färdigt på jobbet med tofflor, god mat och kanske ett glas vin - fast det bara är tisdag........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0