Lyckopiller ??

Allt sedan jag blev  sjuk (drygt 2 år sedan) så har jag fått piller "för humöret" eller mot min stress som läkarna säger. Jag har från början ifrågasatt detta men har accepterat även detta medikament. Läkarna ville höja dosen och jag satte emot men för ca 1 år sedan så accepterade jag att höja dosen....Inte fan kände jag någon skillnad och helt plötsligt fick jag en ingivelse i helgen - JAG SKA SLUTA MED MINA S.K LYCKOPILLER!!! Oh, så skönt det känns att fatta ett eget beslut. Jag tog drastiskt bort båda tabletterna och inte har jag då känt någon skillnad än på humöret eller stressen men jag kallsvettas och är yr som en karusell men det kommer givetvis att gå över. När jag är glad vill jag vara glad och när jag är ledsen vill jag vara ledsen, så goodbye mina humördämpande små ovänner!!!



P.S. Jag är övertygad om att mina små vita ovänner var till hjälp från början och dämpade den ångest och stress som jag kände över den situation jag hamnat i och jag vet att det finns mängder av människor som blir hjälpta i sin vardag tack vare dessa små piller - det är jag så tacksam för men jag anser att det borde finnas betydligt bättre uppföljning av patienten från utskrivande läkare för att återgå till ett liv utan "Lyckopiller". D.S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0