Hästkärlek

Jag har alltid varit en hästtjej tillsammans med kära syster Stina och bästa vännen Kajsa. Vi startade i unga år på K4 i Umeå. Min häst var Tora, Kajsas hette Terese och Stina hade vildingen Trinity. Så många timmar som vi ägnade på K4 kan inte räknas och på den tiden var det inte tal om att få skjuts till/från Sävar:)) Vi hittade också härliga travhästar i Sävar som vi skötte om och fick rida. Utöver det så var det ridläger på sommaren som gällde; dels Åsele där våra älskade k4-hästar hade sommarbete men även Skelleftehamn och Boden besökte vi - det var underbara tider. En prenumeration på Min Häst var ett måste och då var Mulle ett givet inslag;



Jag har återupptagit ridningen efter mer än 30 år och det är en helt fantastisk upplevelse. Idag stod hoppning på schemat och det är nog så att jag inte hoppat ordentligt sedan Julklappshoppningen på K4 1974 - lika länge sedan som det är så kändes det också men jag hoppade, det var säkert inte vackert, men vilken adrenalinkick:))

Hästar är helt fantastiska djur - så stolta, vackra och tänk att få möjlighet att försöka att styra över dem en liten stund - det är stort!



Jag ska vid ett framtida tillfälle berätta om den stora kärleken till en häst som jag upplevde alldeles nyligen på Malta - en svart Lipizzianarhingst som stal mitt hjärta:)) Hästkramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0