Färgsprakande kärlek

Jag har alltid gillat massor av färger och kanske inte alltid de rätta ihop men jag blir glad av fäger i både kläder och konst. Mina favorittavlor hemma är fyllda med färg och som ung kunde jag inte förlika mig med tyska eller något annat språk så jag valde konst och estetisk teckning. Egentligen var jag nog ingen stjärna på att rita eller måla men jag gillade själva skapandet. Vid ett tillfällen på gymnasiet så skulle vi måla ett självporträtt och jag var så less på alla duktiga studiekamrater och min "estetiske" lärare Pelle att jag bara inte orkade bry mig. Så jag målade hej vilt med färger och döm om min förvåning så blev estet-Pelle helt lyrisk över min målning. Kära mor har nog tavlan kvar men jag har inte riktigt förlikt mig vid mitt knallrosa hår och halvgröna ansikte:)) I vart fall så gillar jag verkligen Carolina Gynning och har faktiskt gjort det ända sedan Big Brother som jag givetvis följde slaviskt. Hennes blogg www.gynning.net följer jag faktiskt varje dag och jag vill delge Er två bilder av hennes tavlor som tilltalar mig otroligt mycket och som faktiskt liknar mitt eget verk för ca 30 år sedan!! Dröm färgglada drömmar // Konstnärskan Marran

       

P.S. Jag gillar också hennes bok Ego Girl och kommer så snart jag har fått tomt på nattduksbordet att läsa Ego Women! D.S

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0