70-talets härliga tid...........



Lika länge sedan som den här tavlan var aktuell - lika länge sedan var jag aktiv med min ridning:) Det är en sak att rida runt i skritt, trav och galopp samt att göra volter, halvvolter m.m. men när ridläraren börjar prata om "öppna" och "slutna" i ridningen så fattar jag ingenting !!!!! När jag red aktivt på 70-talet så var jag nog inte på den nivån i ridningen.........Nu ska jag in i det och jag är sämst men någon måste ju också vara det:) Jag är inte i vägen och jag skämmer inte ut mig men ändå så är det lite småjobbigt och riktigt jobbigt fysiskt! Mina ben bar mig verkligen inte när jag klev av hästen men nöjd som tusan var jag - Nix (hästen) funderade nog några gånger på vilken ryttare han hade i sadeln men han var duktig så han fick ett fint grönt äpple!

Idag är jag tillbaka till mitt positiva JAG men jag har fortfarande en fundering på om Fredrik Reinfeldt el Barack Obama någonsin gör ett handtag i sitt hem=)) eller om det bara är min man som är helt utarbetad!! (missförstå mig rätt)

Kommer ni för den delen ihåg affischen som jag har i mitt hem som Bengt Lindström gjorde i anledning av att E4:an skulle dras upp tlll Ume i början av 70-talet?

Jag älskar faktiskt mycket med 70-talet och således även denna "tavla"..........SLUTA GROGGA - BÖRJA BLOGGA!!

Kommentarer
Postat av: Carina

Jag kommer ihåg affischen. Den satt på vår skola (Hagaskolan). Nu har vi tre Bengt Lindström tavlor på väggen (tre från de "sju dödssynderna", i min smak lite groteska där en föreställer ett monster som äter i foster - ska nog föreställa frosseri). Han målar ju lite speciellt...

2009-11-23 @ 18:57:28
Postat av: Marran

Bengt Lindström är lite "burlesk" men jag gillar färgerna men vill inte ha något som är Läskiskt:)

2009-11-28 @ 00:17:24
Postat av: Anonym

Bengt Lindström är lite "burlesk" men jag gillar färgerna men vill inte ha något som är Läskiskt:)

2009-11-28 @ 00:17:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0