Summering av julen

Det är förskräckligt att det skall vara 80 mil till käraste bror med familj men när vi väl var framme dagen före julafton så var det en underbar känsla. Vi kände oss så varmt välkomna i Forshaga att man blir rörd och kusinerna är lika underbart glada att möta varandra som aldrig förr fastän de nu spänner i åldrarna från 10 - 22 år - deras känsla för varandra är så genuin! Snö var det i mängder även i Värmland så gänget gick ut och gjorde världens härligaste snögubbe som fick namnet Charlie!

Charlie var lika go och glad som övriga gänget och han hade en given plats i trädgården så att han kunde vara med oss!

Julafton firades även med Lindas mysiga syster Sandra med familj och Stig-Olof. Jag fick förmånen att även i år vara tomte och det var särskilt kul eftersom Sandras lilla Olle (4 år) verkligen trodde på tomten - så härligt att se tindrande barnögon och pur glädje inför tomten och klapparna! Bror Putte fick ett meddelande på Facebook om tomten som stämmer så väl in på mig; Först är man rädd för tomten, sedan tror man på tomten och till slut så är man tomten:))

Ingen jul utan massor med mat, godis och dryck så efter juldagarna krävdes lite fysisk aktivitet vilket för mig innebar löparskidor med kära Linda och syster Stina. Putte vallade och fixade utrustningen - sedan bar det ut i spåret och vi tog en runda på 5 km. Jag har inte åkt så långt sedan i mitten av 70-talet men sablars vad jag kände mig nöjd och jag får medge att det gjorde gott i både kropp och själ:

 Bildbevis på systrarna i spåret!

Ungdomarna var ju inte sämre och efter ett stort sjå med utrustning m.m. så kom hela gänget iväg till Dömlebacken där slalom stod på schemat. Alla var jättenöjda men en liten incident hände dock - käraste Emily fick en smäll av liften och kom hem med en bula över ögat:)

 Kusiner av världsklass!

Jag känner mig så grymt tacksam över att ha den familj som jag har! Jag älskar Er alla av hela mitt hjärta och nu har vi tur eftersom svåger Micke fyller 50 år i februari så ses vi ju väldigt snart igen!

Här i Umeå är det massor av snö och riktigt riktigt kallt ute men det är vackert! Idag står det lite jobb på schemat så  nu ska jag och maken ta oss en tur på jobbet, jag ska iväg och lämna nya blodprover och sedan ska vi iväg till svägerska Brita för att välkomna Erica och Nickes hemkomst till Umeå - det kommer att bli så mysigt!

God fortsättning! Jultomten från Sävar.......

 


Kommentarer
Postat av: Linda

Mia! Det var verkligen helt toppen att ha er hos oss! Håller med om att det är rörande att se kusinerna som verkligen njuter av varandras sällskap! (Även vi vuxna såklart) Känner inte du någon träningsvärk??? DET GÖR JAG....



Gott nytt År!



Käraste kramar Linda

2009-12-29 @ 14:17:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0