Nyårsafton.....

är sista dagen på året och det ställs sjukt stora förväntningar på alla. Vad skall man göra? vad skall man äta? Vad skall man ha på sig ? m.m.
Det känns som att om man inte har alla svaren så är man inte populär eller så har man inte koll på läget!!! För mig är det OK men jag känner med alla som kanske inte har alla svar och känner att det är jobbigt en kväll som denna.......hur många sitter inte ensam och kanske inte har en susning om vad man skall äta eller vem man skall vara med - kläder är då helt överskattat! Jag tycker att nyårsfirandet blir för jobbigt efter allt umänge under julen och för första gången så är vi hemma helt själv!!! Julia skulle iväg på en fest och hennes underbara kompisar kom förbi här innan - så skönt att vara hemma som förälder och skicka iväg dem! Vår kväll har i vart fall sett ut som följer:

Vi startar med Champange (tack Lena I) och skagenröra tillsammans med Sound of Music:

 Så mysigt och avkopplande samtidigt som tjejerna gör sig iordning- gullgummor:)

När sedan ungdomarna gett sig av så gör maken iordning gratinerad hummer som serveras med det vita vinet som är över från stuvningen;

 Vi tar en paus och tittar på Grevinnan och Betjänten, klassiker:)

Lite paus i ätandet men så gör vi slag i saken och maken gör en under trattkantarellsås (tack Linda för dina underbara kantareller) och tillsammans med hängmöraad oxfile och bakad potatis så blir det femstjärnigt:)

Som avslutning så slår vi till med pannacotta - fullständigt underbart:)

...............och så har vi suttit och sett TV - låter sjukt men underbart trevligt. Nu tar vi på oss vinterkläderna och går in på stan för att lyssna på nyårstalet och se årets :

 GOTT SLUT MINA VÄNNER // Nya tag på 2010 -
 Maria som nu går mot 40++++ (men jag är glad ändå)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0