Lyx

Igår så var det ruskigt kallt igen men det känns friskt och härligt att få känna vinter - det är ju därför vi bor här i Norrland:) Vi åkte ut till stugan (Julia ville ha lite egen tid här hemma) för att kolla att allt var OK där samt att tvätta den sista tvätten. Det var ett underbart vackert vinterväder ute vid havet så jag beslutade direkt att gå ner och ta lite bilder men där ser jag ett svanpar som är fast i isen - de skrek och tog sig inte framåt i issörjan:(( Det var en riktigt olustig upplevelse -
jag gillar inte fåglar men det gjorde ont i hjärtat men de tog sig fria till slut:)) I vart fall är Norrmjöle det vackraste jag vet just nu och det är underbart med havet, kylan och den evinnerliga tystnaden!

Idag har jag också en fullständigt underbar dag. Maken for på sin 35:e julfest med Flyers redan kl 11.00 och Julia åkte till sin pappa. Kvar blev jag med djuren och tänk att få rå om sig själv en hel dag/kväll utan några egentliga förpliktelser. Såna här dagar växer inte på träd:) Jag och Zigge tog en promenad ner på stan men vi vände ganska snabbt för att därefter komma hem och inte egentligen göra någonting. Jag har ätit rester:) Sett två avsnitt av Greys Anatomy och bara suttit här i tystnaden med tända ljus - kan det bli bättre??? att vara med sig själv är nog ändå den lyx som inte går att köpa för pengar!!

Jag har ju en kompis bredvid mig i soffan och det är Leo - mysgubben som inte viker från ens sida!

och sist men inte minst Zigge som är min kompatant i alla lägen!!!!

Ha en mysig lördagkväll så här dagarna före julafton // Allenahälsningar till Er alla - Maria Magdalena !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0