Kanaris del 2

Eftersom Per var på utbildning och jag var hänvisad till mig själv så fick jag verkligen tid på mig att fundera över hur jag trivs i mitt eget sällskap:) Vissa stunder var det toppen men andra stunder så hade jag verkligen långtråkigt och blev sjukt rastlös.........

..........men så fanns ett Spa på hotellet där jag kunde mysa när molnen kom och dessutom få skön behandling - Hot Stone-massage är verkligen något att rekommendera för en "stressad" människa som jag:)

   PUERTO DE MOGAN - underbart ställe...
....som tur var hade maken ledig dag och då tog vi en taxi till Arguinigin och därefter båt till Puerto de Mogan som verkligen är ett guldkorn på denna lilla ö. Vi har varit där två gånger tidigare och här är verkligen gudagott att vara:) Så pittoreskt och mysigt att all "stress" bara rinner av en. Vi åt en fantastisk pizza på en italiensk restaurang som vi besökte för ca 6 år sedan och det var samma känsla nu:) Härligt!



Jag "älskar" allt som har med julpynt att göra så det var med vånda jag lämnade Sverige för kanske inte få uppleva någon julkänsla men det är klart att halva Norden är ju på Kanarieöarna så julbelysning m.m. fanns överallt men jag gillade verkligen belysningen i palmerna i Meloneras som var ett toppenställe - kan också varmt rekommenderas!

Over and out - vad gäller Gran Canaria, nu skall jag återgå till att skriva om Livet:))  Feliz Navid - Los Marias:)


Kommentarer
Postat av: Lena

Hej Maria!

Min käre make surprisade mig igår med en resa till Playa de Ingles den 2 januari o vi skall bo på samma hotell som ni! :) Verkar vara jättefint där + att det är no kids där! Jag kommer garanterat att spa:a där! PS Håller med dig; Kristallkrona nr 1 är vackrast! DS

Kram Lena

2009-12-10 @ 11:59:17
Postat av: Marre

Lena! Du kommer att få det jättemysigt där och ni måste åka till Meloneras typ varje kväll för där är stället för oss:)) Vi får höras innan julledigheten. Kram Maria

2009-12-10 @ 21:24:49
URL: http://mialuttu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0